lördag 12 november 2011

Kvistlack

Efter många diskussioner fick jag som jag ville ;)

Vi ska ha vitmålat paneltak i vardagsrum och kök - inte betsat.

Så, för ett tag sen åkte penslarna fram.

Nödvändigt ont

Kvistlacken ska läggas på i två tunna lager.

I min enfald trodde jag att vi skulle hinna kvistlacka alla panelbrädor på en kväll - dom torkar ju på en halvtimme. Men icke. Det tog mycket längre tid till 60kvm tak än vad fröken tidsoptimist trodde ;)

Sen kunde vi grundmåla allt.

Torkställningen fick vi låna av världens bästa Hans på Hans Isbergs Måleri i Borlänge. Tack snälla Hans.

Planen är att måla allt en färdigstrykning också innan vi sätter upp panelen. Så målar vi ihop allt når det sitter på plats.

Det kommer bli så snyggt!!

Kram Erika

1 kommentar:

Erika sa...

Tänk om man hade haft en sådan torkställning när vi höll på med takpanelen. Två stycken Dewalt sågbord kommer en bra bit med iaf. En grundstrykningen innan o det kändes som om panelen vad betsad/laserad när den kom upp. Två vändor på plats och det är super najs.
Har du hört något om Jotuns produkt som jag använde på råsponten? Har ni samma sak?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails