lördag 10 september 2011

Säg mig vem som vackrast i landet är...

Vi håller på och skissar på inredningen till vår walking closet. Vad jag längtar tills jag får flytta in mina kläder dit!!

En stor fördel med att bygga nytt och designa huset själva är att vi har kunnat tänka på vad vi vill få in i varje rum - redan på ritningsstadiet.

Det har resulterat i en massa förvaring för kläder och skor i anslutning till vårt sovrum och stora badrummet :D

Jag tror faktiskt att alla som sett Sex and the City förstår värdet i en walking closet lite extra ;)

Det här rummet har vi ritat och byggt för att få in garderober på långsidorna.

Behöver jag ens säga att min sida är den till vänster? ;)

Vid en ena kortsidan kommer du in i badrummet (nertill på bilden) och på den andra kortsidan har vi planerat att ha en stor spegel (ca 1 x 2m) med guldram.

Men. Var hittar vi en sådan? Vi vill helst ha en antik spegel, men alla vi hittar är antingen för små eller för höga. Jag kan väl i och för sig inte påstå att vi har ansträngt ihjäl oss, det finns ju så mycket annat att lägga energi på.

Men nu måste vi verkligen veta exakt hur stor spegeln blir så vi kan sätta elen till lampan vi ska ha ovanför.

Vi har kollat efter alternativ på lite olika ställen.



Så här fina guldramar hade dom på Gallerix i Kupolen, Borlänge.

Hittar vi ingen riktig spegel får vi helt enkelt tillverka en!

Är du nyfiken på hur vi ska ha resten av rummet?
  • Vi kommer klä golvet i en röd, lagom lurvig, heltäckningsmatta som är så där härlig att gå barfota på.
  • Garderobstommar och lådor i ek (utan dörrar så det blir lättöverskådligt).
  • I det släta, vitmålade gipstaket har vi fällt in 6st spotlights.
  • I mitten av rummet ska vi ha en lampa med svart skärm och kristaller.
  • Under lampan kommer vi ha en svart puff eller fotpall - helst i läder. 
  • På väggarna har jag hittat en jättesnygg svartrandig (om vi inte fegar och tar en ljusare) tapet från Fiona ur kollektionen Personal Stripes <---- klicka får du se :)

Det kommer bli så lyxigt snyggt! Och jag bara älskar att Flügger kommit med så många nya tapetkollektioner. Det passar oss perfekt!!

Trevlig helg! // Erika

Ps. Har du vägarna förbi Rättvik i helgen så hittar du mig på mässan i Arenan. Jag står med Storsjökök i monter 31.

Läs mer om mässan och öppettider på: swedishwoodexpo.se

1 kommentar:

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Leta tag i en lokal inramare! Har ofta fina ramar som går att måttbeställa och så skär dom till passande spegelglas!
Min pappa har håll på tidigare med sånt men har slutet.. och bor en aning långt bort. =/
Hoppas ni hittar tag i det ni vill ha!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails