torsdag 8 september 2011

Onödigare

Snart så...

I inlägget Onödig? skrev jag om vår lilla toalett.

Nu har den kommit så här långt:

Vitt kakel med ljusgrå fog.

På det här kortet syns det att det är lite böljande "struktur" i plattorna.

Martin tycker att fogen mellan plattorna är för mörk, men jag tycker det ser alldeles normalt ut. Alternativet för oss hade i så fall varit vit fog. 

Tips: Byta färg på fogen kan göra att badrummet får en helt annan stil. Det finns faktisk till och med ett färgpigment du kan köpa och blanda i. Vad sägs om grön fog? Jag hittade en artikel i Vi i Villa:



Jag har aldrig kaklat förut och jag tänker inte börja nu. Vi har tagit hjälp så det blir riktigt bra, annars skulle både jag och Martin störa oss jättemycket på om det inte blir perfekt.

Självstängande toalettlock - det är lyx.

Aldrig mer behöver någon bli störd av att någon smäller i toalocket ;)

Eftersom toaletten angränsar till hallen kommer vi lägga in samma golv i båda. Då blir det enhetligt och snyggt.

Ha en bra dag!

Kram Erika

2 kommentarer:

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Men HUR har jag kunnat missa dessa inlägg?! Jag trodde jag hade dig på min blogglista och som jag har väntat och väntat :)
Men se de hade jag inte. Nog för att jag klickat in på bloggen från "favoriter" men där har det gapat tomt ett tag.
NU hamnar du på blogglistan för så här kan det ju inte fortsätta!
Kram och kul att ni är back in bloggspace!

Erika sa...

Måste vara skönt med självstängade, behöver man inte oroa sig när man släpper locket både för ljud o baciller.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails