fredag 15 april 2011

Lägesrapport

Jag har äntligen börjat vakna till liv igen.

Och i huset flyter allt på fint tack vare Martin :)


Nästan all snö har smält bort. Äntligen!


Inomhus har vi börjat spackla vissa rum...


Halltaket med hål för spotlights.

Det blir ganska många spotlights i hallen (som du kan läsa om i inlägget F*rbannade spotar) och för att få hålen rätt har han använt snörslå.

Det kan vara lite svårt att måla på, men bara vi sopar bort dom röda strecken ordentligt innan så ska det gå bra.

När vi tog upp hålen till mitt kontor använde vi vanligt murarsnöre som vi satte fast i ett rutmönster med hjälp av skruvar. Så kommer vi göra i stora badrummet också.


Vi mätte ut och ritade på väggarna var spotarna skulle vara, "snörade upp" hela rummet och gjorde en markering i varje kryss.


Men det är ju enklare med ett fyrkantigt rum. Vår hall är inte enkel, men den kommer bli riktigt snygg!

Tv-väggen i vardagsrummet.

På den här väggen är det många saker att tänka på.

Vi har högtalarrör, el, tv, projektor, baslåda, rör till grannen...nej då, men det känns nästan så ;)

Du kanske har märkt att jag det var ett tag sedan jag lade ut några bilder och skrev något om vårt bygge.

Jag har helt enkelt legat i ide. Har varit helt slut som människa.

Efter en lång och bister vinter och efter att farfar dog blev jag så himla trött. Ända in i själen.

Om det är för att snön äntligen är borta och att solen värmer eller om det beror på att jag börjat äta rosenrot ska jag låta vara osagt. Piggare är jag i alla fall. Som om jag hittat mig själv igen.

Den vanliga glada, pigga, nyfikna och busiga Erika som är full i fan.

Henne tycker jag om, tror jag behåller henne ;) 

Ha en trevlig helg!

Kram Erika

5 kommentarer:

Ida sa...

Heja heja Erika... <3

Pontus Löfgren sa...

Det ser ut att bli fint :)

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Va kul att du är tillbaka!! Och grejer händer det!

Erika sa...

Förstår att det är lätt att tappa andan lite när ens farfar går bort. Man får ta den tid som kroppen behöver för att komma i gång igen.
Gillar er teknike att sätta ut spottarna. Vi har panel i taket så vi har gått här o räknat plankor tills nacken gått av nästan.

Erika Flood sa...

Tack vad snälla ni är :)
Ika, vi ska ha panel i hela vardagsrummet och köket, så har du några bra räknetips tar jag tacksamt emot dom ;)
Kram!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails