torsdag 16 december 2010

Sopförbud?

Vi har hört rykten om att det råder förbud mot att sopa på byggen, på grund av dammet.

Jag har googlat lite, för att kolla om det stämmer eller bara är ett rykte, men inte hittat något.

Men i alla fall, efter att haft några städdagar på bygget, kan jag förstå varför det är så - om det är så...

Så här såg det ut en av dom sista fina höstdagarna:

Kolla vad det dammar!

Men fint blir det.

Vi fick ihop några rejäla högar.

Städa är faktiskt något vi borde göra oftare.

Nog för att det är ett otacksamt göra, eftersom det blir lika skitigt igen på kort tid. Men det blir så mycket finare och lättare att hålla ordning på saker och ting.

Sen blir det mycket lättare att hålla efter och ha det så här fint hela tiden :) Plus att vi blir mycket gladare när vi är där och fixar.



Den här synen gör mig faktiskt riktigt glad.

Ordning och reda och som grädde på moset, vårt stora fina glasparti som vi är sååå jättenöjda med.

Ursäkta om jag blir lite tjatig, det var ju inte så länge sedan jag tog upp det i inlägget Glasparti Från Santex Uterum, men vi är verkligen jättenöjda.

/Sisyphos, som i skrivande stund funderar på att städa på bygget - igen ;)

1 kommentar:

Erika sa...

Jag är också rätt duktig med att fara runt med borsten överallt, känns som om det är lättare att jobba efteråt.
Du gör helt rätt i att ta upp erat fina glasparti. Jag hänger gärna oxå upp mig på vissa moment som jag är extra nöjd med.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails