onsdag 17 november 2010

Jag blir så arg!!

Nejdå, det blir jag inte, men jag blir irriterad, på gränsen till arg när..

...affärerna fuskar och tar fram allt julpynt och börjar spela julmusik, alldeles för tidigt.

Tv och radio brukar också vara fuskiga har jag märkt.

Sen har jag sett folk som tar fram sina adventsljusstakar flera veckor före advent. FY PÅ ER!!

Jag vill inte vara trött på julen (om man nu kan bli det) redan vid andra advent.

Ok, det blir ju faktiskt mycket mysigare och ljusare hemma när man får upp allt. För att överleva november kan jag förstå er och var och en får ju göra som man själv tycker. Men fy i alla fall tycker jag ;)

Affärerna måste ju rimligtvis få ta fram för försäljning, låt oss säga, kanske en vecka före advent. Men när ska man börja pynta hemma?

När tar Du fram ditt julpynt hemma?

Jag lägger en omröstning uppe till höger här i bloggen. Det är så kul att se hur andra gör.
Rösta gärna så får jag se om det är fler som tycker som jag - eller om jag bara är som Grinchen...


Kram!

1 kommentar:

Erika sa...

Första advent åker lite saker fram och vill man lysa upp höstmörkret finns alltid levande ljus o kaminer inte behöver man ta fram julpyntet för det.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails