måndag 15 november 2010

Glasparti från Santex Uterum.

Du kanske minns att jag har berättat att vi gjort ett tillval från Santex Uterum.

Det är ett vikbart glasparti som ska sitta i ena vardagsrumsväggen.

Så här såg det ut när det kom:





Jag sprang runt och höll mig för huvudet som en yr höna och var orolig att det skulle gå sönder, men det gick så bra så :)



Vi plockade ner alla "dörrar" och ställde in dom i våra jättesnälla grannars garage.

Där har det nu stått och väntat på att få komma hem.


Först monterades karmen, som har stått i vårt vardagsrum och väntat.

Dagen efter det hade vi fått låna grannarnas garageportöppnare så vi skulle kunna komma in och hämta allt.

Är så tacksam för snälla grannar!


Sen var det bara att plocka i dörrarna, en för en.


Eller, bara och bara. Det är millimeterprecision som gäller, så det tog sin tid :)



Men jäklar vad bra det blev!!




Det är hela 5,4 meter brett.
Det blev mycket större än vi föreställt oss! Vi kommer verkligen få ett ljust å fint vardagsrum. Det blev ännu bättre än vad vi först vågat tro det här.

Tänk vad fint det kommer bli när allt är klart.

Jag ser nog mest fram emot den gigantiska julgran vi kan ha ;) Utsikten är inte helt fel den heller :)

Du kan läsa mer om Santex och vikpartier här. 

Vi är så jäkla nöjda!!

Kram Erika

4 kommentarer:

Elenor sa...

Va fint det blir!!! Langtar till att fa se slutresultatet.. :) Kram Elenor

Erika sa...

Wow vilket härligt ljusinsläpp ni kommer få på eran julgran. Hade ni tänkt ha julgran i år?
Tog aldrig med mig kameran men jag fick låna företagets en sväng så jag fick ha lite skoj iaf. Kommer INTE visa bilderna, personalfester är nog ingen bra PR o jag vill helst inte att folk ska se vilket företag jag jobbar för.

Johan & Pernilla sa...

Wow! Coolt parti som går att öppna helt eller?

Erika Flood sa...

Elenor: Tack så mycket :)

Ika: Jag vet inte riktigt. Skulle vara roligt att ha julgran i år, men vi hinner tyvär inte flytta in :( Är rädd att den blir i vägen när vi ska vara där och jobba. Fast en liten en kanske...

J&P: Jepp, man viker ihop det så det blir nästan hela öppningen fri. Planen är att ha altan där utanför sen :)

Kram på er och tack för att ni är så gulliga och komenterar!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails