onsdag 6 oktober 2010

Oense.

För att vara så "färska", på många olika sätt, har vi ändå lyckats riktigt bra med att hålla sams, Martin och jag.

Men nu är vi verkligen oense om en sak.

Det är fasaden det handlar om.
Vårt hus är H-format så här:

Då får vi alltså som två innergårdar. Med innerhörn.

Det är dom vi inte kommer överens om.

Martin har fått för sig att det ska vara någon slags konstiga (vita!) innerknutar i innerhörnen. Precis som på ytterhörnen alltså, fast tvärt om, om ni förstår vad jag menar ;)


Det är b.la. det här hörnet det handlar om.

Han tycker att det är det enda sättet att "få ihop" innerhörnen på.

Själv tycker jag att det är självklart att det bara ska vara vanlig panel, i samma kulör som resten av fasaden, som går in i innerhörnen. Jag är rädd att vi förminskar huset och hackar upp det i fyrkanter med Martins lösning.

Men nu har min kära sambo redan ställt till det så panelen är anpassad för hans (för****ade) innerknutar.

Om vi nu ska ändra oss till att ha det som "det ska vara", så måste panelen flyttas på. Fördelen är att brädorna inte är fullspikade, dom sitter bara lite löst.


Så här.
Alltså är det inte så svårt att ändra det egentligen.

Men vi måste ju komma överens!!

Jag startar härmed en omröstning som jag lägger längst upp till höger här i bloggen.

Tar tacksamt emot röstningar och kommentarer om vad just du tycker i frågan.

/Erika den envisa.

2 kommentarer:

Linda Ehlén sa...

Jag tycker samma panel som resten av huset även om det kanske blir lite extra jobb.

Erika Flood sa...

Tack Linda, det tycker ju jag också. Så himla mycket jobb blir det inte. Bättre att göra det nu, än att gå och irritera sig på det resten av sitt liv ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails