onsdag 18 augusti 2010

Specialplåtar på plats.

Det har kommit upp ränndalsplåtar på vår framsida idag.

Eftersom den sista biten är rak (utan fall) har det fått bli en speciallösning med en kil först.


Sen har plåten formats för att få rätt avrinning och för att bli tillräckligt bred och allt som det ska vara.


Den är liksom uppvikt under pappen.


Nu ska ränndalarna ovanför anslutas på något sätt. Jag har ingen aning om hur, så det ska bli spännande att se :)

Imorgon har jag beställt sol! Blir så trött av regnet som är här.

Det enda positiva med vädret, är att jag kan ha mina fina gummistövlar på mig ;)
Och vet ni vad? Man kan plaska :)


Det gäller att försöka hitta något bra i allt :)

Kram å go´natt!

2 kommentarer:

Erika sa...

Jag kan inte plaska i allt regn för min stövlar läcker in o lite värre är att de är täckte med betong. Jag får helt enkelt shoppa mig ett par nya blommiga jag med.... ;-)

Erika Flood sa...

Aj då, ja, det tycker jag verkligen du ska göra! Man blir på mycket bättre humör på en gång när man tar på sig dom :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails