torsdag 22 april 2010

Fönster :)

I går fick vi våra fönster! :) 

Jag åkte iväg på lunchen och täckte över dom, då någon otäck människa hotat med snöblask ;(

Trodde inte jag skulle bli så glad över en fönsterleverans. Men det blev vi, både jag och Martin (tills jag talade om för honom hur många karmskruvar han skulle åka och köpa).

Idag har Christer och Jocke (Christers nya kollega) monterat in några av dom.

Martin och Tobbe Jr hjälpte till att bära in dom största.
Fast på bilden ser det mest ut som dom står och funderar ;)

Ja, ja, det är ett fönster. Ett helt vanligt fönster kan tyckas, men det är det inte.
Det är vårat fönster (vi har valt det alldeles själva) och det sitter i vårat blivande hem!

Det finns massa olika modeller på spröjs, men vi valde lika som det är inritat i katalogen. Det kan, enligt min mening, aldrig bli fel på ett sådant här hus.

Något som gjorde oss extra glada var att spröjsen var färdigmonterade.
Det sparar både tid och en massa huvudvärk :)

I morgon ska resten in. Det är helt underbart roligt! Nu börjar det verkligen likna något.

Känns helt ofattbart att vi faktiskt ska bo i detta underbara hem som börjar ta form :)

2 kommentarer:

Ella sa...

Ska bli spannande att se slutresultatet.. Det ar jattekul att fa folja med i byggandet aven om jag befinner mig pa andra sidan jorden :)

Hoppas allt ar bra med dig. Massa Kramar Ella

Erika sa...

Jag förstår dig preics, var så glad och nyfiken när vi fick våra fönster. Är fortfarande så stolt över dessa vackra saker även fast det är fönster som alla har i sina hus.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails